van Ayers Rock naar Kings Canyon naar Alice Spring - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van linda klomp - WaarBenJij.nu van Ayers Rock naar Kings Canyon naar Alice Spring - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van linda klomp - WaarBenJij.nu

van Ayers Rock naar Kings Canyon naar Alice Spring

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

03 November 2015 | Australië, Alice Springs

Vanmorgen om 3.30 opgestaan lekker even douchen en om 4.05u werden we opgehaald met de bus richting Kings Canyon om 7.00 u werd er gestopt voor het ontbijt bij Kings Creek toast met twee eieren, bacon, een worstje en beker melk en koffie.vanaf hier nog een uurtje rijden naar de Canyon.
Daar werd de groep gesplist in makkelijke wandeling en de beklimming.
Rugtas op de rugmet drie liter water, ingesmeerd met factor 50 en hoed met vliegennetje en zak chips voor het zout de berg op een wandeling van 7.2 km met groot gedeelte klimmen een wandeling van drie uur met een temperatuur van 32 tot 36 gr. Dus goed drinken een liter per uur elke keer een paar slokjes. Het was een pittige en mooie wandeling die van 9.10 u tot 12.15 duurde daarna een klein stukje met de bus naar het kings canyon resort om weer wat te eten en te drinken. Toen moesten we nog een eindje 300 km met tussendoor een stop om een kop thee of koffie te drinken, in Eridunda langs de Stuart Highway hier komt ook the road train (trein van de weg) voorbij Vrachtwagens met drie of vier aanhangers of opleggers met een lengte van 36,5 meter tot maximaal 53,5 meter. In de bus nog een film gezien over stuart Highway aanlegger van het eerste telegraaf kantoor staat i Alice Spring 1872 dwars door het land van Darwin naar Adelaide later is daar de stuart highway aangelegd, deze weg is eindeloos 2700 km lang. Alice was de naam van de vrouw van de hoofdingenieur. om 18.45 kwamen we aan bij het hotel hebben onderweg nog regen gehad en zandstorm gelukkig waren we in het restaurant met de regen en in de bus met de stof wolk.
In het hotel gekomen lekker gedouched en gaan eten daarna naar het centrum gelopen ongeveer tien min van ons hotel daar een ijsje gegeten en terug gewandeld nu lekker zo gaan slapen en uitslapen tot 8.00 u daarna ontbijten en dan gaan we om 9 uur fietsen waarschijnlijk of het moet Regenen ??? nu weerlicht het regelmatig in de lucht maar ik ga slapen. xxx