Uluru en kata Tjuta - Reisverslag uit Yulara, Australië van linda klomp - WaarBenJij.nu Uluru en kata Tjuta - Reisverslag uit Yulara, Australië van linda klomp - WaarBenJij.nu

Uluru en kata Tjuta

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

02 November 2015 | Australië, Yulara

vanmorgen om 4.35 u werden we op gehaald voor een zondsopgang en de Mutitjulu wandeling maar eerst kregen we een kop koffie /thee met crackers en bicuits.
bij de uluru het rode centrum van Australie daarna rond de uluru gereden en twee maal een wandeling gedaan met
een gids lang bijzonderheden o.a tekeningen van de aboriganols.
De uluru beklimmen kon niet deze was dicht omdat de ketting langs het pad omhoog kapot was dus te gevaarlijk.
Daarna naar de Mutitjulu waterhole en de gids vertelde nog wat bijzondere verhalen.
B.v hoe het hart in de berg is ontstaand volgens de legende was een man had neef gedood met speer- slang veranderde in mens en vroeg waarom hij haar neef gedood had -mannen zaken zijn mannen zaken vrouwen zaken zijn vrouwen zaken - zij werd boos stampten met stok in de grod daardoor waren de ondrste twee gaten ontstaan-
zij vroeg het nog een keer maar kreeg zelfde antwoordt en toen viel zij boos op de knieen en daardoor is later het hart ont staan.
Er is ook een gedeelte heilig land daar mag je niet fotograveren en ook niet in het culturele centrum helaas.
Op de zijde van de rots die heilig is is ook een hoofd te zien en hersenen aboriganol mannen nemen ook de kinderen mee als ze volwassen werden omdeze verhalen over te brengen.
En ze leren al vroeg wat te doen als je een slangebeet heb, lopen op de stand van de sterren, wat je van de planten
kan eten en hoe je aan water komt.
Na deze wandeling waren wij om 10.00 u weer bij het hotel hebben ontbijt/middageten op en zijn gaan zwemmen en daarna twee uurtjes geslapen.
Om 14.35 werden wij weer opgehaald voor onze wandeling en zondsondergang bij KataTjuta Valley of the Wind.
Hebben een kleine wandeling gehad van een kwartier en twee keer een van ruim een uur dus bij elkaar tweeenhalf uur en in die tijd hebben we ook tweeenhalve liter water op per persoon.
Een naar de Centrale Valley en de bergen van Kata Tjuta de Valley of the wind en die hadden we zeker het werd bewolkt en donkere lucht en onweer in de verte en ja je raad het al regen maar niet meer dan een paar keer een par hele grote druppels.
Aan het eind van de reis kregen we chips, crackers, komkommer, wortels om te dippen en blokjes kaas en wijn of fris helaas hadden we geen zonsondergang want de donderwolken zaten er voor.
Om 20.00 u waren we weer terug bij het hotel en ton avond eten en koffie en nu gauw slappie doen xxx