Port Douglas naar Millaa Millaa - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van linda klomp - WaarBenJij.nu Port Douglas naar Millaa Millaa - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van linda klomp - WaarBenJij.nu

Port Douglas naar Millaa Millaa

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

10 November 2015 | Australië, Port Douglas

Port Douglas naar Millaa Millaa

Vanmorgen uitgeslapen tot 8.15 u we wilde naar het strand maar helaas bewolkt en regen.
Ontbijt gemaakt met gekookt eitje en tas gepakt dan nog maar een ritje met de auto.
Van Port Douglas naar Kuranda deze keer naar boven gereden en door naar Mareeba daar hebben we koffie gedronken bij Coffee Works daar hadden ze heel veel verschillende koffie soorten en chocolade dus een chocolade taartje gegeten.
Toen richting Atherton en naar Halloran's hill gereden was een uitkijkpunt op de weg naar Yungaburra hier vlakbij was de Curtain Fig Tree een boom die ontstaat door het verspreien van zaden door de vogels die beland op een boomtak vandaaruit ontkiemd hij en met lange wortels groeit hij uit als een groot gordijn en sluit de bestaande boom helemaal in bomen die er net naast staan sluiten ze ook vaak in hun netwerk van wortels.
Heel bijzonder om te zien en echt hoog en groot.
In Yungaburra hadden ze een historische dorpskern, onze weg vervolgde zich naar Malanda naar Tarzali en daar bij de Tarzali lakes zwom de Platypos dat is een vogelbekdier hij zwom in het water kwam even boven en na een paar seconden duikt hij weer onder, dus goed opletten maar we hebben er wel een aantal gespot.
Daarna naar Millaa Millaa daar hebben we het watervallen rondje gereden langs Millaa Millaa Falls, Zillie Falls en Ellinjaa Falls.
Toen weer aan onze terug reis begonnen want het is hier vroeg donker, aangekomn bij Yungaburra het rondje om het Lake Tinaroo gereden een onverharde weg maar goed te doen, langs Lake Eacham naar Lake Barrine en de Cathedral Fig Tree ook zo'n Wurgboom maar deze was nog iets groter.
Daarna onze weg vervolgd langs het meer en de Tinaroo Dam en de Tinaroo Uitkijkpunt vandaar uit terug naar
Tolga en Walkamin naar Mount Molloy en vanaf Julatten gingen we weer de bergen in het was mistig in de bergen
maar nog wel licht en dat was wel prettig met alle bochten die we tegen kwamen en een half uur voor het echt donker werdt waren we terug in het appartement.
Even nog wat gedronken en daarna gegeten john een pizza en ik vis, garnalen, crab en inktvis met frites maar heb bijna geen frietjes op want het portie was groot maar wel lekker nu nog een wijntje en de koffers inpakken.
Morgen naar Hong Kong om 15.15 u vliegen vanaf Cairns als ze niet staken.
Ik zeg Hong kong foei tot gauw.