masai mara 2 - Reisverslag uit Masai Mara, Kenia van linda klomp - WaarBenJij.nu masai mara 2 - Reisverslag uit Masai Mara, Kenia van linda klomp - WaarBenJij.nu

masai mara 2

Blijf op de hoogte en volg linda

21 September 2019 | Kenia, Masai Mara

Zaterdag 21 sept we hebben ervoor gekozen om vroeg op pad te gaan 7.30 uur dat was een goede beslissing want de vier cheeta’s gingen voor hun ontbijt zorgen ze naderde een groep wilde beest en vanuit de bosjes pakte een cheeta een jong van de wilde beest cheeta 2 volgde snel en daarna met z’n vieren aan de maaltijd. Iets verderop lag een luipaard in de boom te slapen.

Verderop hebben we leeuwen gespot een vrouwtjes leeuw had al een zebra gedood, maar ze gingen hem nog niet opeten was nog geen lunche tijd iets verder op onder de boom lag een jong mannetje leeuw en nog een vrouwtje.

Toen zagen we de migratie van de honderden, duizenden wilde beesten die net de rivier hadden over gestoken van serengeti in Tanzania naar de masai mara in Kenia… hele rijen achter elkaar met ook zebra’s ertussen de rivier hier was niet zo diep en ruw hier dus een stuk minder gevaarlijk je zou toch denken waarom steken alle dieren daar dan niet de rivier over zo goed kunnen ze niet onthouden helaas.

Het was inmiddels tijd om wat te eten maar voor we dat gingen doen mochten we uit de auto met een Ranger een stukje lopen langs de rivier de rangers lopen ook door de masai mara om stropers op te sporen en te pakken langs de rivier lagen verschillende krokodillen en op de kant veel nijlpaarden op de dag zijn deze lui liggen ze in het water of op de kant s’nachts gaan ze het water uit en lopen vaak z’n tien kilometer om te grazen ze kunnen z’n 40 km per uur lopen dus dat is best snel voor z’n zwaar dier.

Cheeta’s kunnen trouwens een top snelheid behalen van 120 km per uur maar dan maar zo’n 500 meter op topsnelheid daarna de gazelle ook die snelheid maar kan het langer volhouden, och worden zij ook soms verrast en kan een cheeta een jonge gazelle te pakken krijgen.

Leeuwen rennen niet zo hard die wachten meestal een moment af dat ze niet zo ver hoeven te hollen. Na de wandeling van ongeveer een kilometer kwamen we terug bij de auto en gingen we onze lunche box leeg eten ook onder een boom in de open vlakte mochten we buiten de auto eten.

In de boom zaten heel veel spinnen nesten er zijn hier ook heel veel spinnen en slangen maar gelukkig zien we die niet veel een keer een slang op de weg de black mamba toen we stopte om foto te maken draaide hij snel om en verdween tussen het gras. Na het eten waren we op de grens van Tanzania en Kenia want ja voor ons is het Eén stempel, pascontrole en bagage controle maar voor alle wilde dieren bestaat er geen grens tussen Serengeti en Masai mara.

Op onze weg terug zagen we nog een cheeta onder de boom aan een gazelle peuzelen, hij had hem al gegrepen voor wij er aan kwamen. Verder op weer heel een stuk van de migratie overal waar je keek waren wilde beesten en zebra’s die een kant op trokken.

Ook nog twee mannetjes leeuwen de een lag lui te slapen de ander keek om hem heen toen zijn we terug gereden naar mara Leisure hebben daar koffie gedronken en nog even met onze gids wat foto’s en filmpjes terug gekeken.

Lekker even buiten gezeten bij de tent vogels geluisterd en apen gezien nu is het zes uur en gaan we douchen en straks maar weer een hapje eten. Morgen ook weer vroeg op 6.30 uur ontbijten want we vliegen om 8.46 u naar Nairobi naar Mount Kenya National park.