tarangire - Reisverslag uit Arusha Chini, Tanzania van linda klomp - WaarBenJij.nu tarangire - Reisverslag uit Arusha Chini, Tanzania van linda klomp - WaarBenJij.nu

tarangire

Blijf op de hoogte en volg linda

22 September 2019 | Tanzania, Arusha Chini

Zondag 15 sept julius onze gids komt ons om 8.oo uur ophalen dus half zeven op  nu wel warm water en gedouched. Toen naar het onbijt er was van alles pannenkoeken, broodjes, koekjes, cake, yoghurt  eieren kon je laten bakken vers fruit etc.

Daarna gingen we naar het tarangire national park bij het park het dak van de jeep open gezet en crossen maar we zagen al gauw zebra’s en wilde zwijnen. Gevolgd door giraffen en olifanten bij een drinkplaats ook wilde beest, antilope en gazelle.

Later kwamen we ook stuisvogels tegen verschillende kleine vogels en een karaboe. Toen op zoek naar de leeuwen vonden eerst een dode olifant waar heel veel gieren op zaten. Even  iets verder op zagen we aan de overkant van het water een aantal grote en kleine leeuwen. Zij liepen richting het water een leeuw versnelde zijn pas die had wat gezien en ja hoor vlak voor onze ogen pakte hij een jong zebra bij de nek daarna werdt het lunch tijd voor de leeuwen de andere leeuwen uit de groep kwamen niet naar het maaltje dat was wel jammer want daar zaten drie kleintjes bij het verorberen ging met aardig wat geluid. Het was ook tijd geworden voor onze lunch bij sopa lodge midden in de natuur er liepen ook aapjes eekhoorns nog een soort knaagdier en een hagedis maar ook olifanten in de tuin we konden het eten uitzoeken werd gebakken op de bbq salade, groente, aard etc vers fruit er was genoeg na de lunch gingen we nog stuk door het park en daarna naar een markt waar iedereen zij waar kon verkopen ook de masai de vrouwen wilde allerlei armbandjes kettinkjes etc. we hebben niets gekocht maar vroegen of we een foto mochten maken van hen voor een dollar dat was ook goed toch bleven zij de waar aanprijzen tot aan de auto. We moesten 90 kilometer rijden maar hebben daar twee uur over gedaan toen kwamen we aan bij farm valley lodge inmiddels was het 19.00 uur kregen een huisje en toen was het weer etenstijd het was wokken deze avond veel groente smaakte goed, nu nog een drankje en dan het bed in weltrusten