van Lakes Entrance to Melbourne - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van linda klomp - WaarBenJij.nu van Lakes Entrance to Melbourne - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van linda klomp - WaarBenJij.nu

van Lakes Entrance to Melbourne

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

22 Oktober 2015 | Australië, North Melbourne

Vanmorgen vroeg op gestaan 7.00u daarna onbijtje gehad op de kamer een toast met kaas en een broodje die hoep doet met suiker en een kom thee.
Daarna onze reis voort gezet richting Melbourne eerst naar Bairnsdale, en daarna naar Raymond Island met de voetgangers ferry naar het eiland gebracht en onze wandeling begonnen in de regen Koala's spotten. Normaliter zijn er best veel Koala's te zien volgens de man van de Ferry maar nu waarschijnlijk door de regen zijn ze weg gekropen we hebben er vier gevonden opgerold op een tak in de bomen, nat en koud terug gewandeld naar de voet ferry en auto de kachel aan gezet en richting Melbourne het was nog 12 graden en regen. Onder weg een lekker bakkie koffie gedronken met een witte chocolade cookie en cornflakes cookie. Daarna op naar Melbourne daar om 13.30u aangekomen in het Mercure hotel.
En na een boterham onze wandelschoenen aangedaan voor onze city trip.
Via de Royal Botanic Gardens en Kings Domain naar de Shrine of Remembrance een indrukwekkend monument ter ere van de Australische soldaten die omkwamen tijdens oorlogen.Een paar foto's van de skyline gemaakt en toen langs het Victoria Arts Centre over de Yarra River met de Princes Bridge naar het Flinders Street Station en met de city circle tram een rondje door de stad langs de Eureka tower, St Paul's Cathedral het windsor hotel, het Parliament House en Treasury Building uit 1857 werdt gebruikt voor de opslag van goud in de kluizen maar nu is het een Museum. Ook nog de Melbourne Star gezien een reuze rad waarmee je in een half uur een maal rond draai en van het uitzicht kunt genieten maar helaas het was mistig van de regen. Hongerig van de wandeling een snitzel met kaas en salade en patat gegeten en daarna zwart gereden met de tram naar het hotel waar we lekker een warme douche namen om op te warmen met een kop koffie en nu aan de wijn dus tot morgen tot later.