op Kangaroo Island - Reisverslag uit Kangaroo Island, Australië van linda klomp - WaarBenJij.nu op Kangaroo Island - Reisverslag uit Kangaroo Island, Australië van linda klomp - WaarBenJij.nu

op Kangaroo Island

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

30 Oktober 2015 | Australië, Kangaroo Island

vrijdag 30 okt.

Vanmorgen om 7.15 u opgestaan en gedouched wekker stond op 7.30 u maar was toch al wakker.
Onbijt genuttigd op de kamer met jus d'orange en thee.
Daarna richting Wild life park om 9.00 u ging dat open en we waren keurig op tijd, eten gekocht voor de kangaroe's
en door het park gelopen langs de Wallabies, Koala's, Orphan Joeys dat zijn kleine kangaroe's daar heb ik er dus een van vast gehad.
Rainbow lorikeets en Kookaburras, Pelicans, little penguins, kangaroe's eten gegeven was heel leuk er waren albino kangaroe's met een bruine baby in de buidel en er was ook een bruine kangaroe met een witte baby in de buidel.
Vogels en ganzen en eenden er waren Lama's en ook varkens en geiten papagaaien soorten en een witte kakatoe.
We hebben nog gezien dat de penguins werden gevoerd.
Er liepen Emus en hagadissen en slangen van de koala heb ik er nog een vast gehad en ook een slang.
Lekker bakkie koffie nog gedaan en toen richting Flinders Chase Natinal Park daar wezen kijken bij de Cape du Couedic (Admirals Arch) en Casuarina Islets ( The Brothers) de Weirs Cove daar werden vroeger de spullen aan land gehaald via een kabel vanaf het schip eens in de drie maanden.
En toen de Remarkable Rocks bijzondere rotsen gevormd door de invloeden van wind, water, zout.
Volgende stop was Kelly Hill Caves waar we een prive rondleiding kregen we waren een paar minuten te laat maar
dat kon nog wel Prachtige grot gezien met stalagnieten en stalagtieten en kristal op heel veel plaatsen heel bijzonder.
Toen richting Kingscote naar het voeren van de pelikanen nou dat was ook een speltakel een gevecht om de vissen.
Samen met de meeuwen als een meeuw een vis in zijn bek heeft gebeurd het wel eens dat de pelikaan de meeuw bij zijn nek pakt koppie onder duwt net zolang dat de meeuw de vis loslaat zodat de pelikaan de meeuw kan loslaten en de vis kan opeten. Ze nemen de vis in hun grote bek maar eten hem het liefst met de kop eerst in die snavel schudden ze de vis dan om zonder de snavel te openen want als hij eruit valt is hij hem kwijt dus ligt de vis goed laat de pelikaan hem zo naar binnen glijden kloek .......
Daarna even bier gekocht voor die zuiperd john en richting Emu Bay daar met de 4x4 op het strand en stukje door de zee gereden.
Toen binnendoor naar het hotel en heerlijk gegeten gefrituurde wijting met tartare saus en gebakken aardappels, boontjes en broccoli. glasje wijn potje bier en we waren bommetje vol.
Nu een bakkie koffie zetten en dan nog een slaapmutsje en morgen weer een dag.
Dag bloemen dag vogels dag kinderen xxx