victoria falls - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van linda klomp - WaarBenJij.nu victoria falls - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van linda klomp - WaarBenJij.nu

victoria falls

Blijf op de hoogte en volg linda

26 September 2019 | Zimbabwe, Victoria Falls

26-9-2019 vanmorgen om 5.00 uur ontbijt want we moesten om 5.35 op vliegveld zijn en dat waren we ook inchecken etc. helaas bij tweede controle mochten we ineens geen vloeistoffen meer meenemen dus flesje water weg dat vond ik nog niet zo erg maar ook zonnebrandcreme in de prullebak wat een onzin terwijl andere vlucht het geen probleem was. Nu in het vliegtuig naar victoria Falls.

Daar aan gekomen werden we opgehaald om naar het Kingdom hotel te gaan daar ingecheckt en mochten gelijk al naar onze kamer mooi en groot hotel deed een beetje aan de Fatamorgana van de Efteling denken korte broek aan en de wandel schoenen en eens even rond gekeken kwamen al gauw bij het park van Victoria Falls maar dat wilde we de volgende ochtend doen toen hoorde we dat je over de brug naar zambia mocht lopen een legitimatie van rijbewijs was al genoeg we kregen een briefje met een stempel en mochten zo doorlopen al gauw kwamen verschillende mensen naar je toe met hand gemaakte spulletjes die ze wilde verkopen een daarvan was peter vertelde over de brug en ook dat je aan de overkant een cafe had waar je mooi uitzicht had op de brug hij wandelde met ons mee en vertelde ook dat de brug in het park van zambia Knife bridge heten. wij hebben thee gedronken in dat cafe kregen theepot water vier theezakjes en warme melk voor in de thee ja ze hebben Britse roots hier. Toen we terug liepen zat Peter nog te wachten op ons vertelde dat veel mensen lopend en met de fiets van Zambia naar Zinbabwe komen om graan en andere producten te kopen omdat dat hier goedkoper is vele fietsen afgeladen maar ook veel vrouwen lopend met mand op hun hoofd en tassen aan in hun handen. Hier kwamen ook veel vrachtwagens de grens over met koper en sulfaat. Daarna terug gelopen en ook hij verkocht allerlei spulletjes en omdat hij zo vriendelijk was een zoutvaatje gekocht, ook omdat hij bezig was met studie om aan een echte baan te kunnen komen. Nog wat rond gekeken en ijsje gegeten.De rest van de middag aan het zwembad gelegen en ook nog gezellig wat aan de bar gedronken deze avond in het hotel gegeten.