lake victoria - Reisverslag uit Bunda, Tanzania van linda klomp - WaarBenJij.nu lake victoria - Reisverslag uit Bunda, Tanzania van linda klomp - WaarBenJij.nu

lake victoria

Blijf op de hoogte en volg linda

19 September 2019 | Tanzania, Bunda

19 sept we gaan rijden naar lake victoria onderweg heel veel wilde beesten gezien die langs de rivier trekken daarna zijn we het serengeti park uitgegaan en kwamen we aan in lake victoria daar hadden we een hollandse eigennaar toen we aan kwamen kregen we bungalow nr 1 en toen even gedouched want we waren voeg op toen kregen we lunche in de tuin om half een om half drie gingen we fietsen was nog wel warm maar te doen pet op helm er over heen en op pad met de mouintan bike. Dat viel niet altijd mee het ging langzaam omhoog en reden richting de bergen. Door dorpjes en padjes langs veldjes waar rijst verbouwd werd en cassave en tomaten. Ook kwamen we water dragers tegen met een karretje met zeker wel acht vaten van 30 liter dus aardig wat kilo om kilometers door het mulle zand te trekken. En dan hebben we het nog niet over het vullen dat gaat met een kommetje uit een heel klein stroompje of bijna droge put. Bij zo’n waterput kwamen we een paar jonge vrouwen en meisjes en kinderen tegen. Ze stonden vriendelijk te lachen en vonden onze taal maar vreemd. Steeds werd er gegiebeld maar jan de eigenaar van het hotel fietste mee en die kan wel Swahili. En vertelde het een en ander ze hadden ook nog nooit op een mouintan bike gefietst dus een wilde het wel proberen en jonge vrouw van twintig jaar die al vier kinderen had bij twee mannen. Ze vonden het ook erg leuk om hun foto’s en filmpjes terug te zien die we van hen konden en mochten maken ook mocht ik van de andere moeder haar baby vast houden, ze konden om heel veel dingen lachen en waren erg vriendelijk. Ook mochten we even bij een gezin kijken erg arm allemaal.

We hebben twintig km gefietst en daarna lekker biertje en radler gedronken een zelf gemaakte met bier en sprite want radler kennen ze hier niet. Daarna een douche dat was wel nodig. S’avonds weer lekker gegeten en een potje gekaard in de bungalow en drankje gedaan. Toen was het bedtijd.