puerto Iguazu - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van linda klomp - WaarBenJij.nu puerto Iguazu - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van linda klomp - WaarBenJij.nu

puerto Iguazu

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

11 November 2017 | Argentinië, Puerto Iguazú

vanmorgen om 6.35 uur opgestaan en om 7 uur ontbijt want we worden om 7.40 opgehaald om naar de watervallen te gaan aan de Argentijnse kant.
zij vormen het grootste complex watervallen in zuid Amerika en liggen op de grens van Argentinie in de provincie Misiones en de Braziliaanse staat Parana hier zeggen ze Cataratas del Iguazu een geheel van 270 en 300 watervallen ligt eraan hoeveel water er door de rivier Iguazu stroomt en we hoorde van onze chauffeur dat er veel regen gevallen was afgelopen maand dus veel watervallen. Ze hebben een lengte van 2,7 km breed en vallen zo'n 82 meter naar beneden het bekendste deel is de Garganta do Diabo ( keel/mond van de Duivel) een half ronde waterval van 150 meter breed waarin het water 82 meter de diepte in stort recht tegen over dit punt gaat de grens tussen Argentinie en Brazilie waardoor het grootste deel van de watervallen in Argentinie liggen het water stroomt weg van Argentinie, waardoor je een completer overzicht hebt vanaf de Braziliaanse kant te zien is. Aan de argentijnse kant heb je meerdere wandelpaden, op het lage circuit zag je neusberen en vlinders en af en toe een toekan. De hele dag aan de wandel geweest en het treintje genomen naar de boten wij ook in zo'n Zodiac alles in een waterdichte zak gestopt en in de boot nog even schoenen en sokken uit en er bij gestopt nou hou camera en telefoon maar in de tas wat je wordt echt stront nat want je gaat met de boot onder de waterval we hebben het met de waterdichte camera gefilmd was moeilijk om je ogen open te houden we spectaculair. Daar na stuk de rivier afgevaren daar gingen we weer aan land en met een truck door het regenwoud weer terug naar het restaurant en gids in het midden van het park. Daar broodje snitzel gegeten en wat gedronken daarna weer terug met busje naar hotel.
S'avonds in het centrum van Iguazu gelopen en gegeten bij La Rueda heerlijke wokschotel met kip en salade john de riviervis Surubi vis deze vissen kunnen wel zo groot worden dat ze 60/70 kilo wegen nu een portie voor twee dagen en john dacht een licht visgerechtje te hebben na de snitzel van die middag haha.
Daarna met de bus terug ook een sport als je niet weet hoe de route van de bus is john wilde al er al eerder uitstappen maar iemand voeg waar moet je naar toe nee zei hij blijven zitten stttraks komen er vlak langs.
Toen bedje opgezocht en flink gesnurkt na zo'n dag.