sodwana bay2 - Reisverslag uit Mbazwana, Zuid-Afrika van linda klomp - WaarBenJij.nu sodwana bay2 - Reisverslag uit Mbazwana, Zuid-Afrika van linda klomp - WaarBenJij.nu

sodwana bay2

Blijf op de hoogte en volg linda

04 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Mbazwana

Vrijdag 4 okt vanmorgen om 6.30 aan het ontbijt ben blij dat ik een goede bodem heb kunnen leggen want de golven waren zo’n drie meter na dat we de spullen hadden uitgezocht alles in de zodiac en we vertrokken vanaf het strand. Toen door de branding dat was ff heftig kregen zwemvest aan en goed vast houden aan touw in de boot en met je voeten onder twee lussen zodat je niet makkelijk over boord kon vallen nou dat was best spectaculair een maal op zee waren er lange golven maar ook flinke jongens lood om je middel duikvest aan en flippers, duikbril en achter over van de boot rollen daar lig je dan tussen die mega golven. Lucht laten ontsnappen en zakken ik had te weinig lood dus ging niet makkelijk zakken werd door de instructeur mee naar beneden genomen. Een maal beneden ging het goed veel vissen en koraal maar helaas geen tijgerwalvis john en nog drie anderen waren met de lucht op 50 bar dus dan moet je naar boven ik had nog ruim 100 maar ik ging door de   grote stroming ook wat naar boven en daarna vanzelf dus omdat ik toch al omhoog ging aan gegeven dat ik ook naar de boot ging twee andere bleven nog even onder water maar toen wij net in de boot zaten kwamen ze ook boven. Daarna nog een walvis gespot met een kleintje helaas geen dolfijnen onze tweede duik hebben we niet gedaan door de deining en de grote golven voelde john zijn buik ik had ook wat last. En je heb er niks aan als beroerd wordt. Even wat water gedronken met een cakje.

Terug gebracht naar ons chalet even gedouched en koffie gezet met koekjes de apen vonden dit ook wel lekker ze kwamen een stukje halen van de balustrade. Daarna in gesmeerd met factor 50 en langs het strand gelopen poosje op de handdoek gelegen en gezwommen daarna weer terug gewandeld en bij het zwembad nog even een plons genomen. Daarna op balkon glaasje gedronken met chippies nu gaan we zo weer douchen haha en straks weer eten. En misschien nog wel wat hangen in de bar hik.