Salta naar Cachiii - Reisverslag uit Salta, Argentinië van linda klomp - WaarBenJij.nu Salta naar Cachiii - Reisverslag uit Salta, Argentinië van linda klomp - WaarBenJij.nu

Salta naar Cachiii

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

04 November 2017 | Argentinië, Salta

S’morgens na het ontbijt in Salta het leuke hotelletje in de bergen met de taxi naar salta cantrum waar wij een auto konden ophalen.
Deze stond klaar en voordat we op pad gingen eerst nog even Salta door gewandeld de stad Salta zoals ze hier zeggen “La Linda “ wat de mooie betekent ( hihihaha) Je loopt langs koloniale gebouwen en de Cathadraal ook nog even geld gepind ja hier sta je voor in de rij.
Daarna met de auto op pad maar helaas de navigatie deed het niet dus wij weer terug zat geen kaartje in toen dat geregeld was op pad naar Cachi zo’n 3 a 4 uur onderweg met een hoogte punt van 3348 meter helaas was het mistig en regende de mist van de berg toen we over de berg kwamen veranderede dat weer het werd zonnig en in plaats van 7 gr al gauw 18 gr en het liep op naar 27 dus dat is een heel verschil. We reden een rechte weg vol met links n rechts cactussen deze weg heet De Recta de Tintin. Cachi zelf is niet zo groot en ligt aan de voet van de berg Nevado del Cachi.
We reden naar het hotel dit was een soort fatamorgana tussen de bergen een kasteel achtig onderkomen met zelfs een zwembad spullen op de kamer gebracht en even uitrusten bij het zwembad het water was trouwens best koud.
S’avonds nog even door Cachi gelopen maar in het restaurant van het hotel gegeten carpaccio, sla met kaas, kip en gegrilde groente, geen toetje vandaag maar koffie na.