wandelen i torres del paine - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van linda klomp - WaarBenJij.nu wandelen i torres del paine - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van linda klomp - WaarBenJij.nu

wandelen i torres del paine

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

01 November 2017 | Chili, Torres del Paine

7 uur uit de veren, gedouched
Om 7.45 uur aan het ontbijt want om 8.45 uur moesten we bij de boot zijn kaartje gekocht en na een half uurtje varen over het Pehoe meer waren we bij Paine grande Ranger station vandaag zijn we onze wandeling begonnen. Langs het Skottsberg meer naar het Italiano Ranger station. Al gauw hadden we onze vest/trui uit het was een prachtige dag 17 graden broek afgeritst en gaan.
Door het bos werd het al snel een toer flinke modder partijen en een keer bijna mijn schoen vol met blurrie maar er kwam ook regelmatig een beekje en konden ze schoenen weer een beetje schoon spoelen wat zijn we blij met onze waterdichte schoenen. Onderweg natuurlijk nog wel een keer wild geplast net op tijd klaar want er kwamen een aantal wandelaars aan. Bij het Italiano Ranger station was ook een camping daarna omhoog gelopen naar Fraces lookout bij de waterfall en een kijkje op de berg waar de sneeuw al aardig aan het smelten en afbrokkelen was af en toe hoorde je gerommel en dan zag je weer een kleine lawine naar beneden komen. Al met al 24 km gelopen daarna wat gedronken en geplast en wachten op de boot van half zeven. Half uurtje terug gevaren en bij het hotel gedouched de blubber van mijn kuiten wassen en wat hadden we een trek het drie gangen menu en nog extra portie patat nou dat smaakte, een bakkie koffie en nu een borrel en dan naar bedje morgen rustig richting El Clafate een nachtje slapen en dan vliegen we naar Salta.