El Calafate naar Perito Moreno - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van linda klomp - WaarBenJij.nu El Calafate naar Perito Moreno - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van linda klomp - WaarBenJij.nu

El Calafate naar Perito Moreno

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

29 Oktober 2017 | Argentinië, El Calafate

El Calafate ligt aan het Lago Argentino meer het is echt blauw water...
vandaag worden we om 8.30 uur opgehaald helaas werd dit 9.30 uur nadat we gebeld hadden volgens mij waren ze ons vergeten.
Op weg naar National park Los Glaciares het regende toen we weg gingen zachtjes nu inmiddels hard dat john in de bus ook nat wordt verkeerde plaatsje uit gezocht alle banken bezet half of heel dus john gaan zitten bij een man uit india, en een gids in de bus die slecht te verstaan was dus onze dag begon goed en John zijn Humeur was duidelijk om te snijden.
Toen ik uit de bus stapte tegen de gids gezegd dat het lekte in zij slecht te verstaan was en haar engels ook niet al te best.
In het park aangekomen gingen we wandelen langs een pad met uitkijkpunten op de Gletsjer, de gids was naar ons toe gekomen en verpraten ons bij nu wisten we wat de bedoeling was en konden op weg.
De Gletsjer met zijn lengte van 31 km en breed 5 km is super gaaf om te zien.
Het ijs beweegt elke dag zo'n 1a2 meter het ijs stroomt van de Bergggketens(Cordillera) naar het grootste meer van Argentinie Lago Argentinois blauw met een melkachtige kleur. Af en toe hoor je een gerommel en een gekraak en dan breekt er een stuk ijs van de gletsjer en valt neer in het water.
Een stuk ijs wat ze ziet drijven is maar voor 10% boven water en dus 90% onder water de gletsjer zelf is voor eenderde boven water in dit geval 30 meter boven en 60 meter onder water.
Om 13.30 uur moesten wij weer bij de bus zijn hadden lunche pakket genuttigd en gingen naar de boot daarmee gingen we richting de Gletjer, ook een bijzonder gezicht als je er zo langs vaart jammer dat het heel de tijd hard regende.
Toen aan land om op de Gletsjer te gaan lopen met stijgijzers onder je schoenen na een wandeling van 30 min de stijgijzers onder gebonden je moest met je voeten wat uit elkaar lopen zodat je niet haakte.
Naar boven flink stampen en als je ging dalen kleine stapjes en door je knieen ik vond het dalen lastiger.
Met twee ervaren gidsen gingen we een wandeling maken van ruim een uur op de gletser kregen we toen we bijna terug waren nog een wiskey met ijs en een bonbon daarna het laatste stukje afdalen en de ijjjzers weer onder de schoenen vandaan.
Bij de kachel een kop koffie genuttigd want inmiddels waren onze handschoenen en jassen door gaan lekken gelukkig hadden we vier lagen aan zodat we het nog niet koud hadden aan ons lijf.
Terug gewandeld bar de boot en met boot terug naar de bus toen nog een rit van anderhalf uur toen ik stilzat kreeg ik het koud.
Gelukkig hadden we in het hotel een sauna alle natte spullen uit zelfs ons ondergoed was nat de sauna was een heerlijk eind van deze natte spectaculaire dag.
Als toetje had ik nog een massage van een uur en na de douche beneden in het hotel gegeten want het regende nog steeds en wij hadden geen zin meer om weer nat te regen.
beide een kom pompoen soep John een snitzel met friet en ik kipfilet met salade.
Om 10.45 uur hadden wij een moeite om ons oogjes dicht te doen.