Patagonie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van linda klomp - WaarBenJij.nu Patagonie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van linda klomp - WaarBenJij.nu

Patagonie

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg linda

23 Oktober 2017 | Argentinië, Buenos Aires

zaterdag 21 okt 2017
om 6.06 geland lokale tijd in Buenos aires op de koffers gewacht dat duurt hier wel ff wat langer dan op schiphol daarna werden we netjes opgewacht en naar de taxi gebracht en die bracht ons weer naar het Duque hotel hier konden we direct naar onze kamer en ontbijtje genuttigd.
bus/metrokaart gekocht en richting plaza del Mayo het plein van ( de dwaze) moeders die hier demonstreren omdat hun kind of kinderen verdwenen zijn.
Ook nu nog iedere donderdag zijn er zes moeders die nog steeds een aantall rondjes lopen over het plein ondanks hun hoge leeftijd.
Daarna naar de wijk La Boca hier ligt de roots van de argentijnse Tango,
vroeger werd daar in de niet zo'n rijke wijk gedanst en vonden de meeste argentijnen het een odinaire dans en meer gaan in de richting van prostitutie omdat het ging over het verleiden van de man en wat daarop volgt.
Later toen een bekende danser het meenam naar parijs en de mensen het daar helemaal geweldig vonden werd de argentijnse tango door ierereen gedanst omdat het toen ineens hip was.
Om 14.oo uur waren we terug in het hotel even een klein uurtje geslapen en daarna naar tangoles met Gerry en lucia er was ook nog een ander stel uit Tasmanie matt en Gail na anderhal uur les gingen we met een taxi naar een danszaal waar door de lokale bevolking ook de argentijnse tango werd gedanst. Mannen zaten aan de ene kant en de vrouwen aan de andere kant van de zaal d.m.v oogcontact laten ze weten met wie ze willen dansen en dit wordt bevestigd d.m.v knik met het hoofd.
was erg leuk om te zien en te doen na wat bier en wijn nog wat gedanst daarna met taxi naar het hotel het regende flink deze avond, toen naar bed gelapen als een blok.