Cafayate - Reisverslag uit Cafayate, Argentinië van linda klomp - WaarBenJij.nu Cafayate - Reisverslag uit Cafayate, Argentinië van linda klomp - WaarBenJij.nu

Cafayate

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

06 November 2017 | Argentinië, Cafayate

Om 8 uur ontbijten daarna met de auto richting Piattelli Bodega net buiten de stad.
Daar aangekomen moesten we nog even wachten kregen daarna een prive tour en werd ons verteld van het groei en wijnn maak proces.
Daarna mochten we vijf wijntjes proeven ja en dat om 10.30 u in de morgen, dit is de beste tijd van de dag om wijn te proeven want je mond is schoon en neus zodat je geod kan proeven, dus een goede reden om s'morgens al aan de drank te gaan.
Het waren ook twee wijntjes van dit wijnhuis uit Mendoza waar de eigenaar ook een wijnhuis heeft.
Deze was nog vrij nieuw gebouwd in 2008 en eerste oost wa.
Hier regend het maar 250 mm per jaar en hebben ze 326 zonnige dagen per jaar. Je kon ook goed het verschil proeven de wijnen uit mendoza hadden minder body deze hier vandaan zijn fruitiger en zachter van smaak ook hebben ze een pittige wijn met een aroma van groene peper lekker bij een stevige of overheersende maaltijd kwa smaak b.v met roquefort.
Daarna naar de geitenkaas boerderij gereden hier was net een rondleiding geweest dus wij zijn zelf een rondje gelopen konden niet overal kijken maar het was genoeg.
Daarna richting Quilmes naar de oude heilige stad wat ruiines wij waren er om 12.30 uur gelukkig stond er een flink windje het was namelijk al 226 gr.
Was wel indrukwekkend om van boven te zien het is een argeologische plaats in de Calchaqui Valley van de Tucuman provincie.
Het was de grootste pre colombiaanse vestiging in het land van onngeveer 30 hectare het was een soort fort.
Gesticht 850 na Christus en op het hoogte punt leefde hier 5000 mensen, en dit waren colombiaanse indianen.
Hier wat rond geklommen en daarna zijn we nog door het plaattttsje Quilmes gereden een school met vijf huizen.
Op de terug reis wilde we naar Bodega Tukma maar kwamen een Distileer bedrijf tegen een hal waar op dat moment wiskey werd gedistaleerd en wij hebben grappa gepoeft een borreltje met 40 % alcohol dat we weg gespoeld hebben met bier en tapas was een euke locatie. Het Wijnhuis maar gelaten voor wat het was we hadden genoeg gezopen voor vandaag.
Om 16.45 u terug bij het hotel wat buiten gezeten geen zon maar wel lekker en een spelletje gekaart nu lekker douchen en dan rondje lopen klein gerechtje eten we hebben al aardig wat op vanmiddag.