van Torres del Paine naar el Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van linda klomp - WaarBenJij.nu van Torres del Paine naar el Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van linda klomp - WaarBenJij.nu

van Torres del Paine naar el Calafate

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

02 November 2017 | Argentinië, El Calafate

vanmorgen koffers weer in de auto en na het ontbijt naar argentinie terug naar El Calafate nog door stukje park gereden wat we niet gezien hadden, kwamen nog twee gauchos tegen die de koeien naar de andere wei moesten brengen een kalfje wilde niet dus die werd op het paard getild.
Ook zagen we guanaco's, een vos, condors,flamingo's en nandoe's.
Maar ook weer de grens tussen Chilli en Argentinie weer twee keer gereden,
wel stempels gehad maar nu wel paspoorten maar formulier niet terug gekregen daar kwam John pas achter bij de Argentijnse grens helaas.
Dus moesten we terug en want denk je formulier spoorloos gelukkig stond alles in de computer en kregen we zomaar (zonder kosten ) een kopie.
Hadden wij ff geluk mochten we toch Argentinie binnen.
Daarna hebben we de korte route genomen wel onverharde weg (de40)
maar 24 kilometer hobbelen niet van die grote gaten in de weg als in Chili in het park.
Maar had toch wel weer het parijs -dakar gevoel haha. auto volgetankt vlak bij het hotel spullen in de kamer en auto weggebracht.
De mevrouw van het verhuur bedrijf vroeg of we regen gehad hadden zo zag de auto eruit maar ja Papa verstappen had hem mee gehad hihi.
daarna stuk gelopen en potje gekaart.
Vanavond weer heerlijk gegeten bij La Tablita ieder een biefstuk van 450 gr ( Lomo =Tenderloin = lende biefstuk) en je raad het al opperdepop.......
Tijdens onze wandeling terug nog een heerlijk kopje koffie gedaan en nu uitbuiken hahaha nou vooruit nog een wijntje\biertje voor het slapen gaan.
Ut morn.........hihi