met de auto naar torres del paine - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van linda klomp - WaarBenJij.nu met de auto naar torres del paine - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van linda klomp - WaarBenJij.nu

met de auto naar torres del paine

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

30 Oktober 2017 | Chili, Torres del Paine

Vanmorgen om zeven uur opgestaan om 7,30 uur gaan ontbijten daarna onze rekening betaald en om tien voor half negen zaten we in de auto richting Chili naar Torres del paine.
We hadden gisteren avond de auto al opgehaald dus konden we meteen weg.
Eerst reden we naar Esperanza want de weg die we eerst wilde rijden werd afgeraden door de vele regen, misschien op de terug reis.
Na ongeveer 158 km moesten we tanken want je moet met volle tank de grens over want in torres del paine is geen tankstation te vinden.
Daana reden we naar de grens overganng op onverharde weg we kwamen een huisje tegen wat pionnen op de weg en we wilden stoppen maar zo’n douane beambte gebaarde dat we door moesten rijden dus ja dan doe je dat he, terwijl we allebei zoiets hadden we moeten toch een stempel halen.
Aangekomen bij de grens van Chili werden we weer terug gestuurd naar de Argentijnse grens want ja we moesten die stempel echt hebben, dus 6 km terug gehobbelt.
Komen daar aan en er werd al een gebaar gemaakt daar kun je draaien we werden dus al verwacht.
Er werd ons in het spaans verteld dat we zomaar doorgereden waren en dat we hadden moeten stoppen en nu moesten ze even laten zien dat zij het gezag zijn waar we op dat moment afhankelijk van zijn. Wij uitgelegd dat we echt dachten dat we door mochten en na een pardonne…mochten we het douane hokje binnen de ene zette een stempel in het paspoort de ander een stempel op het papier, en daarna mochten we weer terug naar de grens van chili hier ook stempel in het paspoort door een ander stempel op papier moesten ook heel formulier in vullen dat we geen verkeerde waar het land binnen smokkelde en na een kleine inspectie auto werd de slagboom van het slot gehaald.
Torres del paine is onbewoond en heeft een aantal gletsjers, meren en inheemse bomen.
Het behoort tot de mooiste wandelgebieden ter wereld.
We hebben al Guanaco’s gezien flamingo’s en nandoes en een condor.
Hopelijk zien we er morgen nog meer, het park is bekend vanwege de torres en Cuernos del Paine
(torens en horens van paine)
Na een rit van 6 uur kwamen we aan bij ons hotel Pehoe Hotel, de kamer was al klaar.
Daarna hebben we thee gedronken en om het hotel heen gewandeld, toen auto genomen naar Lake Grey zo’n 27 km verder hobbelen over onverharde weg met de nodige gaten.
Waar we een kaartje kochten voor de boottocht van morgen daar nog een stuk gewandeld langs de ijsschotsen en gletsjer op afstand.
Daarna terug gehobbeld en in het hotel gegeten tomatensoep, draadjes vlees met rijst en john een flan met caramel en ik een toetje met genaamd tres leche verschillende mouse met koekje er tussen.
Smaakte verder prima een koppie koffie na.