El Calafate naar Estancia Nibepo Aike. - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van linda klomp - WaarBenJij.nu El Calafate naar Estancia Nibepo Aike. - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van linda klomp - WaarBenJij.nu

El Calafate naar Estancia Nibepo Aike.

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

29 Oktober 2017 | Argentinië, El Calafate

Vanmorgen werden we om 9.00 uur opgehaald en jawel hij was zelfs te vroeg .Haha een uur en tien min gereden ruim half uur gewone weg en half uur onverharde weg en ja het regende weer.
Ook de weg er naar toe was een belevenis door kuilen, modder en water partijen.
Daar aan gekomen werden we verwelkomd met koffie en koekjes
Daarna kregen we een rondleiding over de typische Patagonische estancia van 20.000 ha groot eerst werden de schapen door twee honden en een gaucho naar de weide gestuurd heel veel lammetjes zijn er pas geboren en helaas gaan er verschillende dood omdat het dit jaar een koud en nat voorjaar is dus wij treffen het helaas niet.
Toen een wandeling gemaakt in de regen gelukkig hadden we een regencape en vertelde zij over de bomen en stuiken die er voor kwamen en over het bestaan van de estancia.
Meer dan 100 jaar historie de boerderij is door Santiago Peso begonnen en later toen hij stief in 1938 aan TBC werdt het door zijn vrouw en drie dochters voort gezet ook veranderde de moeder de namen van drie dochters heette radoslaba werdt Nini, angela werdt Bebe en maria werdt Porota.
Zo werd de Estantia vernoemd naar de drie dochters NiBePo Aike.
Aike betekent van hier.
Na de wandeling mochten we nog twee lammetjes de fles geven en werd er een moederschaap gedeeltelijk geschoren dit doen ze voor de hygiene voor de lammetjes dat ze een betere overlevings kans hebben.
Terug bij de kachel kregen we een maaltijd met lams worst en lam te eten rauwkost met lekkere zelf gemaakte salsa een glas rode wijn en als toetje een flensje met karamel en een kopje koffie.
Het lam wat we gegeten hebben heeft zo'n 4 a 5 uur langzaam gegaard voor open vuur.
Daarna kon je nog paard rijden hier hadden wij niet voor ingeschreven want het was een rit van drie uur en voor mensen die nooit paardrijden is dat niet verstandig en zeker niet met mijn rug.
Inmiddels regende het nog maar een klein beetje en werd het langzaam aan droog hopelijk de laatste regen van deze vakantie.
Tijdens de terug rit naar het hotel nog veel hazen gezien en verschillende Condors.
Toen we terug waren van nibepo aike even wat gedronken in bad geweest en spelletje gekaart daarna auto opghaald geld gehaald en wat drinken voor onderweg.
Daarna nog wat eten ik zat nog vol van die middag dus ik alleen groentesoep met brood op en john pasta daarna lekker naar bedje