ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van linda klomp - WaarBenJij.nu ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van linda klomp - WaarBenJij.nu

ushuaia

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

26 Oktober 2017 | Argentinië, Ushuaia

Vanmorgen rond half acht wakker lekker gedouched en ontbijt genuttigd, hotel is iets minder dan de voorgaande om half 10 werden we opgehaald en om tien uur zaten we op de boot, met nog veertien andere mensen.
We varen over het 185 km lange Beagle kanaal het verbind de stille Oceaan met de Atlantische Oceaan op sommige plaatsen 166 tot 200 meter diep.
Eerst varen we naar een eilandje los Pajaros vol met Blue eyed cormorant ofwel de keizeraalscholver ze kunnen tot 40 meter diep duiken, is zwart wit en heeft een blauwe ring om zijn oog. Ze broeden in grote kolonies hun nesten maken ze van poep en dat kun je ruiken hihi.
We varen naar eiland Los lobos hier zitten grote zeeleeuwen de grootste zeeleeuw met extra vet kan zo 350 kilo worden de dames 150-200 kilo een grote dominerende man kan wel eens 15 vrouwtjes hebben en die vrouwtjes krijgen ieder jaar een baby, ze eten koningscrab, vis en intvis. hier zijn ook Rotsaalscholvers, deze maken hun nest van gras en poep
Er zwemmen hier geen haaien of orka's omdat het te koud is en orka's kunnen hier niet jagen want er is geen strand.
Dan varen we naar Les Eclaireurs Lighthouse gebouwd in 1930.
Hij werkt nu op zonne energie vroeger woonde er iemand op het eiland om de vuurtoren te bedienen.Grotr schepen moeten een grote bocht maken om de eilanden heen maken om niet vast te lopen er ligt nog een stuk ijzer van een schip dat daar is vastgelopen. vervolgens gaan we bij een eiland aan wal maken een korte wandeling en zien het gebied waar de oorspronkelijke bewoners geleefd hebben een kuil waar hun hut gestaan heeft.
Zij waren trouwens naakt met deze temperaturen toch wel Brrr om zich te beschermen tegen de kou smeerde zij zich in met zeehonden vet van de zeehonden die zij vingen om op te eten.
Ook aten zij bessen van de Calafate plant deze ook geproeft waren donker roze/rood en lekker zoet. Terug op de boot krijgen we nog een zelf gebrouwen koffielikeurtje te drinken smaakte overigs prima haha hik...
S'middag nog even naar het gevangenis museum geweest want we hadden een derde deel nog niet gezien.
Die Avond Koningscrab gegeten john met parmesaanse kaas en ik met roquefort was lekker en daar na een bakkie koffie voordat we ons gingen bezatten in de ijsbar van Ushuaia daar 3 cocktails geedronken (kleintjes hoor) en toen ons bed opgezocht.