laatste dag kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide Hills, Australië van linda klomp - WaarBenJij.nu laatste dag kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide Hills, Australië van linda klomp - WaarBenJij.nu

laatste dag kangaroo Island

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

31 Oktober 2015 | Australië, Adelaide Hills

Laatste dag kangaroo island, vanmorgen om 7.30 u wakker.
Om 8.00 u onbijt in het hotel toast, roerei, ei benedict dat is een ei gebakken met het geel nog zacht,
gebakken bacon, worstjes, champions, tomaten gegrild verder stonden hash brown dat zijn inne mini aardappel kroketjes, meloen en watermeloen, bramen en frambozen en fruit op siroop. Verder stond musli, cornflakes, noten, pruimen en nog wat dingen om bij de yogurt te doen.
Na ons ontbijt uitgechecked en naar de honing farm gereden hier was nog weinig bedrijvigheid en hoe honing gemaakt wordt weten we ongeveer wel.
Iets verder op de weg lag de Emu Ridge Eucalyptus Distillery waar ze van Eucalyptus bladeren olie maken en
Thea tree oil na een kleine film en uitleg een rondje gelopen en een flesje olie van beide gekocht.
Daarna langs de Birchmore Lagoon richting Stokes Bay en Beach daar even op het strand gelegen maar niet wezen
zwemmen daarna langs de kust terug gereden naar Kingscote daar had John gezien dat er een groot feest was die dag wij een boterham gegeten en daar naartoe 8 dollar intree p.p en het was een soort braderie met landbouw machines, ketting zagen en een handvol kraampjes er was nog een kleine kermis en paardenspringen om naar te kijken verschillende eet en drink tentjes en een hal waar allerlei producten waren ingeleverd voor een wedstrijd en daar waren prijzen aan gegeven en die stonden daar allemaal uitgestald.
De gekste dingen graan, bonen, gras, bloemen, honing, schapenwol, taarten en cake's, foto's, tekeningen, quilt dekens, groenten, sinaasappels en citroenen maar ook kippen en hanen.
Een hele "rare" gewaarwording verder waren er nog wat spelletjes en een treintje voor de kinderen.
Dus dat hele grote feest was een aanfluiting haha.
Daarna nog even over het strand gereden maar daar stond veel wind dus wt gedronken en gewandeld.
De auto afgetankt en naar het vliegveld gereden daar nog niets og niemand te bekennen haha echt een piepklein
vliegveld dus maar even lezen en wachten tot de koffie juffrouw komt we vliegen om 18.30 u en nu is het 17.15 u
Dus nog even geduld dan vliegen we naar Adelaide en slapen in het zelfde hotel waar we al een keer geslapen hebben want daar staat ook nog een gedeelte van onze bagage.
Op tijd vertrokken met het Rex vliegtuigje met 30 personen erin naar Adelaide gevlogen daarna met taxi naar het hotel.
Eten hebben we gedaan vlak bij het hotel Stone-Grill met biefstuk, Gambas, krokodil en kangaroe vlees met sla en patat nog een rondje gelopen en veel mafkezen tegen gekomen voor het Halloweenvroeg een slaapmutsje want  we moeten vroeg op voor onze vlucht van 6.00 uur naar  Ayers Rock waar het vandaag 40 graden was.
see you tomorrow xxx