van Halls Gap naar Mount Gambier - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van linda klomp - WaarBenJij.nu van Halls Gap naar Mount Gambier - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van linda klomp - WaarBenJij.nu

van Halls Gap naar Mount Gambier

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

27 Oktober 2015 | Australië, Mount Gambier

27 okt. van Halls Gap naar Mount Gambier
vanmorgen weer opgestaan met de kangaroe's voor de deur hihi.
Ontbeten en spullen in de auto gedaan gereden to Mount Gambier hier koffie gedronken.
Daarna gekeken of we al konden inchecken maar de kamer was nog niet klaar.
Naar the Blue Lake gegaan die is ontstaan uit een vroegere vulkaanuitbarsting zorg voor de water voorziening van de stad, en kleur van grijs naar Turquoise in het voorjaar november nu was hij al wel wat blauw maar hij wordt groen blauw in november dus we zijn wat te vroeg .
Nog langs het andere meer gereden Valley Lake Brownes Lake and Leg of Mutton Lake.
En toen naar Umpheston Sinkhole een verzonken tuin doordat er gewoon een gat in de aarde is ontstaan, gevallen.
Het is nu een soort grot tuin waar veel vogels en bijen in huisvesten omdat er veel kloven en gaten en holletjes in zitten.
Daarna naar het hotel gereden en spullen op de kamer gezet en gegeten daarna richting de kust wij dachten te kunnen zwemmen in Port MacDonnell je kunt er we zwemmen maar het scheelde 8 graden met 25 km landinwaarts.
En veel wind wel mooie kuststrook en rotsen gezien een rots die leek op een kameel en een op een krokodil en op het meest zuidelijke punt van south Australia geweest.
Door kleine weggetjes naar Nene Vally en Kongorong naar Tantanooa daar is een grot maar helaas wij waren te laat die sluit namelijk al om 3 uur zijn wij hollanders niet gewend toen weer terug richting Mount Gambier.
Langs The Lady Nelson film gezien maar het discovery centrum was ook net dicht.
Daarna bij het hotel in de rozentuin gezeten en thee gedronken en iets sterkers en we gaan zo naar het centrum.
Iets eten en rond kijken als het goed is is er ook nog een lichtshow ben benieuwd we gaan het wel/niet beleven.
groetjes tot morgen.
vanmorgen 57 km gereden zonder iets of iemand tegen te komen